081121

Idag åkte vi in till veterinären igen. Den veterinären som tittade på honom i Måndags fick vi inte idag, så jag blev besviken. Idag kom en annan veterinär, sa efter en halv minut att "jag läste att det nog blir ett ultraljud i Skara". Knölen har inte förändrat sig något eller? Hon tog in han till ett annat rum, stack honom, men inget var hade kommit. Så det var bara att åka hem. Ut i bilen med Kaxe, när jag kom in och vi skulle betala frågade jag om vi kunde få antibiotika eftersom han haft feber hela veckan, så nu fick vi det, JIPPI! JPå Måndag ska de skicka en remiss till Skara, för ultraljud. ag blev besviken idag! Min hund är dålig, och jag vill veta VARFÖR!!!! Det som är jobbigt är att från och med igår så får han kväljningar när han dricker. Och idag har han fått det fast att han inte dricker....Hmmm, det måste ju vara tjockt i halsen på honom. Och även om det inte syns utåt, så kan det ju bli mer svullet och tjockt inåt, och hur ska jag kunna se detta???? Han MÅSTE ju kunna dricka, och han måste ju kunna andas! Tänk om det skulle täppa igen sig i halsen under natten?
Pratade med Skara när jag kom hem nu. Vi kan ringa dit under hela helgen, och blir han värre så kan vi komma in. Annars får vi komma på Måndag redan för ultraljud trode hon. Skulle kört raka vägen dit redan i Måndags!
Nu ska jag jobba en natt till. Har inte sovit många timmar idag. Och de få timmarna har inte vart nån bra sömn! Jag är så orolig! Just nu tänker man det värsta, när han till och med får svårare att dricka, tänk om det är så illa så att han inte skulle klara detta? Jag kommer inte överleva detta då!
Ska ringa Yvonne igen, uppfödaren, hon måste vara uppdaterad, hon engagerar sig i Kaxe lika mycket som jag nu. Tack Yvonne!

Kommentarer
Postat av: Monika ,Buster och Ina

Hej Camilla

Lustigt att hon inte kikade mer i halsen,nu när han får kväljningar ??..Skönt att du har kontakt med Skara,..förstår att du är orolig,inte lätt att jobba,men det ska nog ordna sig detta för Kaxe.Skönt med en uppfödare som bryr sig..guld värt!!Håller tumme och tänker på er..krama om..

2008-11-21 | 18:55:18
URL: http://extraedition.cybersite.se
Postat av: jenny a

usch... hoppas du får nån klarhet i detta... alla oro o undran ...sånt e ju bland d värsta som finns..trots allt e d alltid skönare att veta vad o varför... hoppas helgen blir bra trots allt!! kramar från s-viken

2008-11-21 | 20:51:23
Postat av: Irene

Usch hoppas ni snart får klarhet i vad som är fel.Inge roligt att gå runt i ovisshet vad det kan vara för något...Önskar er en trevlighelg så gott det går.Kram

2008-11-22 | 07:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: