081118

Igår var jag ängslig här hemma. Det jobbigaste med lilla Kaxe är att inte veta VARFÖR han har sin knöl. Och igår när han var groggy så ser de ju så mkt sjukare ut....det blir ju så. Sen undrar man ju hur pass dåligt han mår, han visar ju inte att han har ont, eller är sjuk på något sätt, men sen vet man ju oxå att dessa hundar visar ju gärna inte sin svaghet. Jag tänker på Bosse som hade sånt stort fel i leden, varken veterinär eller vi trode ju att skadan var SÅ stor, eftersom han inte visade megastor smärta....
Kaxe har vart ute små vänder i trädgården, annars är han inne med mig och Wilma. Han sover mesta delen, men han vill vara så nära oss som möjligt. Så går vi till ett annat rum hänger han med oss dit. Förut stod Wilma och masserade Kaxes knöl :) Så omtänksam hon är!


Kaxe och lilla Tarzan.


Jag ska jobba ikväll, och kommer inte träffa Wilma mer än på förmiddagen. Kaxe vill jag inte lämna ensam, och leka har jag ingen lust med idag :( Så jag och Wilma bakade kakor ist :p Det är mumma det!


När kakorna var klara så måste man ju få smaka på dem oxå :p


Min lilla sjukling...som tigger kakor :)


Men,men...det fick jag ju ingen...så bäst att vila lite till då :)


Fick lite kort av Johan. Han var här i Fredags och tog lite kort på oss.... Det springer runt en gröngöling här i trakterna.... Elin har Wilma döpt henne till....hon dyker upp lite var stans ;)


Dansa min docka....


Vågar man visa att man "fular" sig me hundarna ibland? ;)


Nu ska jag börja laga mat här... Tänker på Kaxe så...men, det är skönt att det inte har blivit värre! Och varför han har knölen får jag reda på tidsnog....dumt att oroa sig för saker som man ändå inte kan göra något åt, eller att tänka det värsta i förväg, innan man vet... Men man kan ju inte få undan alla dessa tankar.... Åh, vad jag önskar att hundar kunde prata!!!

Jaha..nu har Tommy hämtat Wilma...Och jag ska strax börja göra iordning mig....
Kaxe tycker det är så mysigt inne. Han har funnit sin plats vid spisen nu, där sover han som en liten gris :) Jag lägger ut filtar lite här och var, för han har fått så fula armbågar, men de vill han ju inte ligga på såklart....Hmmm, blir väl varmt!




Ibland får han besök av lilla Tarzan :) Tarzan vill gärna slicka på knölen, är ju helosan på den, så jag får ha koll på den lilla fisen oxå...




Min lilla sööötis!


Innan Wilma åkte förut spelade hon lite gitarr för mig ;)






Rock tjejen!
Hon satt en stund och målade oxå...den där Elin ville tydligen oxå måla :) Vart man än är så är Elin där nu :) Tack Johan för den fina pressenten ;)


Körde lite räser med bilen oxå. När vi var på Ullared så fick Wilma välja, bil eller traktor. Men när vi kom hem så ångrade hon sig ju (såklart) och ville ha traktorn....ajajaj :) Så nu väntar hon på att tomten ska komma, för han har nog en traktor till henne (säger hon själv :)) Vem vet.....får väl se vad han har i säcken...




Baron han har vart ute hela dagen. Tänkte ta in honom nu. Men han snarka så gött där ute...han hörde mig inte när jag stod och ropade en meter ifrån han...så då går det ju knappast någon nöd på han... Får ge han mer kärlek i kväll ist då ;)

Har ingen lust att gå till praktiken nu! Men det brukar ju vara så att när man väl kommer dit så funkar det ju aldeles utmärkt...så det känns säkert helt okej när jag väl är där...


Kommentarer
Postat av: Monika ,Buster och Ina

Så tråkigt me den där knölen på goa Kaxe.Tur han har lille Tarzan som ger lite omvårdnad..:)Och Wilma som rockar fett..hahahhaaa goa så.Jaså ngt från rymden som har flyttat in..ja världen är ju upp och ner..så vi får väl ha dessa utomjordningarna här nere..:)Krya på sig nu Kaxe..och ha det gott med er alla ..kram.

2008-11-18 | 17:35:26
URL: http://extraedition.cybersite.se
Postat av: michaela

SÅ söta bilder!

2008-11-18 | 17:40:05
URL: http://michaelaa.webblogg.se/
Postat av: Nancy66

Usch, trist med knölen,,,,så härliga foton, gillade Wilma med tofsar och yr omkring med gitarren,,,haha

Här får vi väl ta mer spyor gissar jag, Robin har legat hela dagen stackaren,,,,kram

2008-11-18 | 17:40:48
URL: http://nancy66.zoomin.se
Postat av: Alexandra

Vilka underbara kort med en lika underbar "berättelse" till. Förstår din oro nu och det minsta man vill är att jobba =( även om det är tvunget. Hoppas dom hittar vad som felar din lilla Kaxe man så ni kan få lite ro. Ja se dessa hundar samma med Casper som inte visa ngn smärta trots nyopererat ben osv....ha det så bra det går nu Camilla å krama extra om vovvarna å så lilltjejen förstås

2008-11-18 | 18:01:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: