081116 En härlig Söndag!

Igår praktiserade jag på kvällen. Och eftersom Tommys syster bor en bit bort ifrån praktikplatsen, så åkte Wilma, Tommy och Baron till Nancy med familj och hälsade på undertiden.
Wilma med kusinerna Kevin och Robin.


Här är lilla Neho oxå, söt så!!!



Baron får en kram av Bella.



Lite film hanns med att se.


Sen var det kramkalas, Wilma och Robin.


Puss, Puss! Söööta så!


Pappa och Wilma.


Här blir Baron ompysslad, och tuggar ben. Och stackars Cora får varken kel eller ben... :(


Söndag morgon. Och jag jobbade 7-10...det gick fort. Gick typ till praktiken, och vände...
När jag slutat hämtade Tommy och Wilma mig. Sen hämtade vi upp Robin, för att sedan bege oss iväg till den underbara Tibroskogen!
Jenny, Rasmus, Johan och Niklas mötte upp oss i skogen.
Wilma vill få igång hundarna ;)


Och det fick hon, här nappar Rasmus på lek...



Och de andra följer på :)




Ett härligt kort tycker jag!!!!!




Hehehe! Jag har den grabbar!!!


Gao Robin!


Kul att leka i skogen!


Här leker de kurragömma.


Mästerkocken gör det han är bäst på ;)


De flesta korten har jag fått från Johan. Han satt där och knäppte oavbrutet...om han inte hade en hund i knät...


Myyys!!!


Sen var det dags för alla att ta en paus i leken...och äta lite...


Det var smaskens det där!


Mina hundar tigger inte något...jag LOVAR...


Osså blir det kaffe efter maten....



Niklas hade bakat...hmm, eller hur var det nu?! Ja, bullar hade han med sig och bjöd på iaf ;) Och det sitter ju aldrig fel med nybakade bullar...


Niklas....å kameran...


En liten tupplur efter maten...


Tommy gjorde ett "hamburgeträd" till Kaxe...det måste ha krävt en massa nosarbete för det där...Hmmm...


Jaja...ett vanligt godisträd gjorde jag till honom iaf ;)


Sniff,sniff,sniff....



Hur högt ska jag klättra?! :)


Rasmus fick oxå leta efter godisar som Jenny lagt ut.
Är ni beredda? Vill ni se mig leta?


Okej...då kör vi :)




Vad är det de letar efter där uppe tro????
 

En riktig GODING!!!




Mera myyys! Det måste ju hinnas med!



Mmmm, klia mig!


Å sen måste man ju tugga på pinnar med...




Tarzan ruskar lite liv i sig själv :)


Å sen kryper han upp till Jenny och myser liiite till ;)


Robin och Kaxe påväg mot nya äventyr...


Wilma ville oxå gå på äventyr i Tibroskogen :)






Sen var det dags att släcka elden, packa allt, och lämna skogen för den här gången..


Eftersom vi skulle lämna Robin hos Nancy, så tyckte vi att vi lika gärna kunde ta en kaffe, och låta hundarna leka med varandra. Det slutade med att Kaxe och Cora fick busa. Tarzan var med en liten stund, men han råkade plumsa i poolen ganska fort, så han fick bli torkad och komma in i värmen ist :)
Kaxe och Cora har inte träffats på ett bra tag nu. Och båda tyckte det var lite läskigt först, de båda gick med rest ragg en stund, innan de sniffat klart och kunde börja leka...
Nyfikna...men vill inte vara för nära varandra...



Nära kan  vi stå...men busa vet i katten...



Okej då, busa kan vi väl göra då ;)




Det har vart en TOPPEN helg!!!! Men lite ängslig är jag över Kaxe. Han har fått en JÄTTE böld på halsen/ käken. Den hade han inte igår, och idag vid halv elva såg jag den. Den är större än en tennisboll, kan tippa på att den är som en stor appelsin. Den är stenhård, och han har ej ont när jag trycker. Kan detta vara en varböld? Konstigt att den kom så hastigt, och att den är SÅ STOR???? Jag ska ringa vet det första jag gör i morgon bitti. Hittar inget sår, varken på bölden eller i munnen. Ser inget konstigt på någon tand...jag vet inte vad som hänt. Försökte raka honom med Tarzans klippmaskin, men det funka inget bra i Kaxes tjocka päls. Tänkte jag kunde sett ett sår eller så lite bättre om jag rakade honom...men,men. Jag mäsker inget på han iaf, och det är det viktiga just nu, att han är pigg och glad och ej har ont!
Jäkla knöl!!!! Ser ni hur stor den är?! Vuxit SÅ stor SÅ fort?! Shit, och jag som blir så nervös och nojjig!


Jag drar honom INTE i örat. Ser så ut, men tar bara bort örat eftersom det skymmer knölen...


Här är ett kort uppifrån...bilden är väl sådär, men ni ser ju...den är ju gigantisk! Har nån sett något liknade någon gång tidigare?


Äter gör han utan problem oxå, så jag vet inte vad det kan komma ifrån... Stackars lilla gosiga mysiga killen! Hoppas att det blir morgon snart, så vi kan få hjälp med den där rackarns knölen!!!!!!!

Ha det gott allihopa!




Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej! Det var en härlig helg ni haft!

Jag var en runda på ert håll jag med... Flög förbi på väg till Karlstad, tänkte på er när jag passerade skövdetrakten!

Har heller aldrig sett någon sån knöl! Den är ju verkligen stor! Hoppas det ordnar sig!

Kramar från Skåne

2008-11-17 | 09:31:44
URL: http://www.123minsida.se/versace
Postat av: Teija

Hej

Vilken härlig helg ni har haft!! Ni lyckas minsann leta upp de mest underbara ställen att ha picknick på :)

Jätte kul att titta på fina bilder, som vanligt.

Stackars Kaxe. Hoppas det bara är en ofarlig böld.

Kram

2008-11-17 | 17:08:03
URL: http://fevites.se
Postat av: Nancy66

Ohh, underbara foton, ja jättetrevligt att ha er här och ett gott skratt fick vi ju oss också, stackars Tarzan, :-)

Kramen,

2008-11-17 | 20:59:32
URL: http://nancy66.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: