081106

Jag skulle ha vart på praktiken idag, men jag är sjuk :( Fy vad tråkigt!!!!! Just nu när man är ute på praktik så vill man ju bara inte vara sjuk!!!!
Igår åkte jag och Wilma på äventyr i stan :) Innan vi skulle iväg så gjorde Wilma iordning sig....fin i håret!


En slips kanske? ;)


Sen var det dags att bege sig iväg...idag skulle vi åka buss. Åh, så spännande och roligt tyckte Wilma!
Vi gick i god tid till busshållsplatsen, så att jag var säker på att vi skulle hinna med bussen...
Ingen buss där....


...ingen här...


...äh, jag hinner säker ta en tupplur ;)


I stan bytte vi buss, så där fick vi oxå stå och vänta en stund. Wilma sjung imse vimse spindel för de andra som väntade på bussen, så söt hon är! Och sen körde vi Björnen sover innan bussen tillslut kom. Och bussen i stan tyckte hon var så rolig! Den bromsade, gasade och svängde mer, så Wilma åkte framåt, och bakåt och i sidled i sätet....och det var skojsigt det! En riktig räser-buss sa hon ;)
I stan skulle vi leka på lekplatsen, vi skulle bara upp och hämta Stoffe först. Men väl uppe hos han så ville inte Wilma ut och leka...hon hade fullt upp med katten, med att dansa och busa en massa....men efter ett tag, när hon busat klart så gick det bra att gå ut och gunga lite.... Vi har ju inga lekparker här, så det är ju kul de gångerna som man är i stan och har tid att leka på dem där...
Wilma och Stoffe gungar.


Wilma skulle åka jätte fort på rutshkanan (hur de nu stavas???) och det gjorde hon minsann....för jag hann aldrig att fota henne...bara en liten sudd i hörnet efter henne fastnade på kort....


När Tommy slutat jobbet plockade han upp oss, och vi åkte till Sandra och Neoh, Wilma tyckte Neoh var en gosig liten kille ;)


Vi måste åka och hälsa på dem lite mer. De har en super mysig lägenhet, inte så långt här i från, och kul för Wilma att träffa lillplutten lite :)
Har kort på den nya hundgården. Den har blivit större, så nu kan de gå ända längstbort mot väggen till själva garaget, de går in och ut via garaget nu, så vi har ingen grind. Bredare har den blivit oxå, så nu har de gott om utrymme!


Men Kaxe får inte åta i hundgården :) Baron tar all hans mat...tjockis ;) Så jag får plocka undan Kaxe så får han äta i garaget. Tarzan äter inne han, för han kan inte heller äta med de andra... Blir inget bråk, bara det att endast en hund får mat....


Wilma hjälpte mig i trädgården en dag, här rensar hon ogräs :)




Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: nina

Hejsan svejsan.......fina kort och vad fint det var med hundgårdarna

ha det så bra och kram från oss här i vintrosa

2008-11-07 | 11:07:37
URL: http://brann.de
Postat av: Monika ,Buster och Ina

Hahahahahaaa..det är så spännande när ni är någonstans..och du berättar med hjärtat,vad ni gör..det kändes som jag också var me i bussen..:)Wilma är för goer!!!..Jättefint i hundgården också,Ina haltar ju fortfarande..vi får se nu i morgon om att ringa till veterinären..?..Krya på dig,hoppas du kan gå till pratiken nästa vecka då...Kramar från oss...

2008-11-09 | 19:50:34
URL: http://extraedition.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: