081101

Jaha, då var man inne i november...redan! Tiden går riktigt fort! Jag tycker inte om vinterhalvåret riktigt lika mycket... Visst är det kul med lite snö att leka i, och visst älskar jag advent med alla fina ljus, och alla hem som blir så mysiga med allt pyssel som är uppe. Jul gillar jag givetvis oxå ;) Allt gott man äter, att umgås med släkt och vänner, och alla klappar man ger bort och får :p
Men annars så tycker jag att det är lite smått jobbigt att frysa halvt ihjäl i ett halvår! Burr så kallt det är! Ne, jag älskar sommaren! Men nu brukar tiden gå riktigt fort. Det finns så mycket man ska göra innan jul, och vips så är vi snart inne i januari och vintern är snart över igen :)
Igår var syrran här. Wilma åkte med Tommy in på morgonen och var hos mor min, de lekte med två tvillingar som mammas väninna har. Wilma hade haft det jätte skojigt sa hon :)
Jag och syrran städade en del. Syrran har en städfirma, så hon putsade mina fönster rena och fina... och det behövdes kan jag säga! Jag själv har höjdskräck, och är livrädd för fönster rutor, hahaha! Låter helknäppt va!? Men jag föll igenom en ruta en gång, och skar upp hela undersidan av armen, såg så läskigt ut, jag såg skelettet, mina egna senor, och skinnet som hängde som en trasa....läbbigt! Och den där armen och handen har krånglat sen dess....det är svårt för alla nervtrådar att hitta rätt, så känseln är väl inte som den borde....
Så putsa fönster kan jag inte göra, då svimmar jag :) Tur man har syrran som kan det där lysande bra!
Efter städningen tog vi en liten promenad, Gunde var med hit och ville ju bli lite rastad. Sen tog vi ut Kaxe oxå. Man får ta alla tillfällen man får till att träna. Kaxe och Gunde känner ju varandra, men jag ville ändå träna hundmöte och att Kaxe har kontakt med mig när det finns hundar runtomkring. Kaxe skötte sig exemplariskt! Han sket fullständigt i Gunde. Vi gick om varandra, Kaxe satt ner och Gunde gick förbi, ja vi gjorde det mesta, men Kaxe tittade bara på mig :) Så glad man blir då! Sånt här behöver man när man tränar hundar, för det är såna här tillfällen som stärker självförtroendet, nu känns det lite lugnare att gå och träna på aktivitetskursen på söndag. Jag tänker ta Kaxe med då. För han har ej haltat på två dagar, och jag börjar tycka synd om honom som är så ung, och blir så lite sysselsatt nu....

Här ligger Karro och Gunde och slöar efter allt jobb :)


Jag blev så full i skratt igår i bilen. Man hör Wilma räkna sina fingrar där bak i bilen... "Tumme-tott, slicke-pott..... Men, mamma...vad heter det här fingret då?"


Ja, vad heter det fingret tro :)
Tog inga kort på hundarna igår...det är lite mörkt när man tar promenader ibalnd... Så mörkt så man hittar ju knappt vägen som man går på ibland :) Här ute har vi ju inga gatulampor som lyser upp, bara att hoppas på att månen syns och lyser upp lite :p
Tittade på film igår kväll, och tarzan såg så mysig ut där han låg och snarkade i soffan. Han somnar alltid innan alla andra :)


Kaxe börjar trivas mer och mer inne. Han har svårt för att varva ner, och följer en vart man än går. Men nu lägger han sig mer och mer och tar det lugnt. han är oxå ivrigare på att få komma in, än vad han var förut. Så jag tror han gillar inne livet!
Här ligger han och Baron och slöar :)




Men sen måste ju Kaxe ställa sig upp och gå runt lite. Och han vet att matte har sagt att om man är så stilig som Kaxe är, så sitter man aldrig ivägen! Så platsen han valde blev framför TV:n :p


Idag ser det ut att vara ganske fint väder! Jag har sovit läääänge! Men jag ska jobba natten, så då får man sova länge :) Funderar nu på om man ska ta och göra något kuligt med lilla Wilma och hundarna....
Ha det gott allihopa!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

iuuu för senor och skelett :S äckligt..förstår du inte vill putsa några fönster hihiihhi....



Ja du Camilla vad heter det fingret ??? HAHAHHA det enda namn jag kan passar sig inte för små vackra öron =P långeman e det va ;) Kram på er

2008-11-02 | 20:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: