080526 En dag med Wilma!

Igår vaknade lilla Wilma runt 24-tiden...hon va lessen och hade gått ur sängen. Så sa hon till mig att hon inte ville lägga sig i sängen igen, för det va en orm där.... Jag tänkte att det kan det väl knappast inte vara...eller?! Hmm, lite läskigt va det ju...och det ville jag inte visa Wilma att jag tyckte... Så jag sa till henne att det finns inga ormar inne, de tycker det är för varmt här. Men OM det skulle vara en där...så är pappa jätte duktig på att skrämma bort dem. Så vi gick in och väckte på stackars Tommy, som fick gå upp och ruska runt i Wilmas säng för att visa två lätt skrämda själar att här finns det ingen orm....och det fanns det ju inte heller. Hahaha! Wilma kan allt skrämma mig ibland :) Jag gillar inte ormar SÅ mycket....
Idag har det vart super fint väder. Jag och Wilma höll till i våran sandlåda större delen av förmiddagen.
image1257

image1258

Moster Karolina kom på besök. Hon hade med sig en liten namnsdagspressent till Wilma, en hink full med sandkakor, spadar, silar m.m. Wilma blev jätte glad!
image1259

Sen åkte jag in till vårdcentralen. Karro och Wilma va med. Jag har så ont i ryggen och nacken, blir nästan nackspärr framår eftermiddagen/kvällen. Så går det upp i huvudet. Jag fick smärtstillande och blev 50% sjukskriven i två veckor. Så ska jag gå till en sjukgymnast. Men om jag inte klarade av att jobba skulle jag höra av mig. Sen skulle jag ut och gå mycket, för då slappnar jag av i nacken/axlarna...men gärna utan hund, eftersom man anstränger de delarna när man håller och drar i ett koppel.... Hmm...där kommer jag nog inte att sköta mig :) Klart hundarna måste med!
När vi ändå va i stan så passade vi på att ta en kaffe och en glass hos mor...men hon va inte hemma... (Tack för glassen som vi tog mamma ;) )
Sen gick vi till lekplatsen!
image1260

TJOHOO!
image1261

Wilma och moster gungar.
image1262

Sen har jag gjort Bosse bus gosing fin. Han ska till veterinären imorgon (Tisdag) Benet krånglar. Jag hoppas att det går vägen! Tokigt att just han var tvungen att bli så stor! Inte lätt med tyngden på två trasiga armbågar....
Jag har en massa fjärilar i magen! Jag försöker tänka riktigt possetivt...men ibland är det svårt att släppa det där "tänk om..." På sätt och vis så ska det bli skönt att röntga armbågarna, för visst vill man veta hur de ser ut nu. Det måste vart ett och ett halvt år sen sisst....men man vill ju bara ha ett svar: Allt OK! Dessa underbara bjässar ger mig allt! Kärlek i mängder, glädje i massor, och jag får krama och pussa på dem hur mycket jag vill :)
Underbara hundar!

Vi har en räv som springer ute på åkern varje kväll. Ska försöka ta me kameran ut och fota den. Den är inte så rädd. Kaxe sitter och skäller på den, och den lufsar omkring där ute på åkern och struntar helt i Kaxe... Brukar de göra så?? Tur jag inte har kaninerna kvar! Då hade han väl norpat en. Jag undrar jag om detta inte är samma räv som förra året. Då sprang det oxå en här på kvällarna. En gång såg jag den rackarn vid kaninburarna....
Ha det gott allihopa! Skriver om min underbara vän Bosse så fort jag vet något!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Håller tummen för Bosse :) Min farbrors granne har haft en räv inne i huset...hon trodde det va katten som strök runt benen hahahha...kolla så han inte ser skabbig ut bara för då kommer dom gärna inpå folk så väll??? är dom inte orkar jaga osv som dom ska. Annars hoppas jag ni får en bra dag å vila den där nacken nu så du orkar ställa i Vänersborg ;) Kram

2008-05-27 | 10:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: