080602

Idag på förmiddagen pysslade jag iordning här hemma. Vis tio ringde Tommy och sa att jag skulle fixa kaffe, de körde bara 50 djur idag, och strax skulle han vara hemma. Så jag fixa kaffe, packa en väska, och sen åkte vi iväg till Brevik.
Wilma rullar ner sin "livboj" som hon kallar den :) till vattnet.
image1335

Tommy och Wilma leker vid vattnet...
image1336

...jag va i ett par gånger och vadade, doppade mig faktiskt en gång... Men annars vill jag gärna bara gotta mig i solen! Gottigt så!!!!
image1340

Wilma tyckte inte det var kallt i vattnet...hon va i nästan hela tiden :)
image1338

image1339

Baron fick vara med oss idag.

image1341

Min fina gubbe!
image1342

Karro, Björn och Gunde kom oxå och badade!
image1343

Här var det så djupt...så man ser nästan bara kepsen på Wilma :)
image1347

Gunde gillar vatten han :)
image1344

Baron va oxå i...men han trivdes inget vidare...han är mer som jag :)
image1345

Kan vi gå upp snart?!
image1346

Det här var bättre det!
image1348

När vi kom hem från badet åkte jag med Kaxe på valpkurs. Idag provade vi på att spåra. Kaxe fick först spåra upp en korv, och sen la vi ett spår med blod och en rådjursklöv. Gud va han var duktig! Han tyckte det var lite otäckt med blodlukten...han reste ragg, nästan kröp fram och som Ulrika sa: Skulle det hoppa fram en hare ur buskarna nu så skiter nog Kaxe på sig. Han var mega spänd. Men ändå så ville han ju följa det där spåret, han tyckte ju att det luktade alltför intressant för att lämna det....så han gick sakta men säkert hela vägen fram. Och när han väl fann rådjursklöven så vart han super glad!!!
Detta va så otroligt roligt, och Kaxe visade så stor motivering, så nu har jag skrivit upp mig på en spårkurs till hösten.
Jag har tyckt det verkat rätt kul när man läser om Ina och Monika...men att det var så här kul, det trodde jag aldrig :)

Ha det gott! Kram Camilla

Kommentarer
Postat av: Katja

Naw, söt hund!

2008-06-02 | 22:23:06
URL: http://pumpernickel.blogg.se
Postat av: Lisa

så söt hund :)

Ha en fin kväll :)

2008-06-02 | 22:23:33
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se
Postat av: Monika

ÅÅÅÅÅÅ då har du doppat dig före mig..usch tycker det är kallt ännu..Ser skönt ut när Wilma guppar uti
sjön..:-)hahahah men ungar glöter ju hela tiden..även om det är kallt.Kul att Kaxe gillar att spåra..det blir roligt för er i höst då..ha det gott..KRAMISAR.

2008-06-02 | 23:55:19
URL: http://extraedition.cybersite.se
Postat av: Nancy

Ja, nu blir det mycket åka till Hammaren framåt, är ledig i 2 veckor till att börja med, underbart...:-)
kramis,,,,så sötis hon är Wilma!

2008-06-03 | 23:21:19
URL: http://nancy1966.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: