080714

Hej!
Det var ett tag sen som jag skrev i bloggen nu... Jag har haft lite mycket att göra...
Kameran har blivit stulen...så jag kan inte knäppa några kort nu...Då är det inte lika kul att blogga...Får försöka fixa mig en ny kamera...
Vi var på World Dog Show i stockholm. Det var bland det roligaste som jag har gjort! Så många hundar att titta på, så mycket saker som man ville köpa, och så många trevliga människor!
Jag stod i prylboden två dagar på Flottsbro, och det gick som hejsan. Hade lite svårt med engelskan...men det fixade sig rätt bra ändå :)
Vi delade stuga med Yvonne och Frank, och Jenny såklart, och vi hade det riktigt kul ihop! Nu längtar jag till venaträffen!
Baron och Jenny kom upp med tåget på Fredagen, första gången min lilla Baron åkte tåg. Men det hade gått super bra...han sussa gott hela vägen till stockholm :)
Bosse och Kaxe var på ett hundstall i närheten, (Guldeken tror jag namnet på stallet va...) Det hade gått super bra. Ett jätte trevligt par med rätt många barn va det som hade stället. Ett av barnen blev så kär i våra hundar, så hon satt ofta ute i hundgården och gosade med mina godingar :)
Lilla tarzan var hos uppfödaren Nina, tack för hjälpen Nina! Han hade det garanterat hur bra som helst! En massa kineser och andra goa vovvar att busa med!

Baron har fyllt nio år! Grattis gubben! Tänk att han är nio nu! Och ändå så pigg som han är...goa gubben!!!

Nytt här hemma är att jag ska skaffa mig kanin igen. jag hade ju två stycken här sisst, ute kaniner. Men de dog så plötsligt båda två, tror att räven skrämde dem. Så då ville jag inte köpa någon mer...inte roligt när de knappt blev ett år..
Men jag saknar ett liten djur att gosa med, så nu vill jag ha en kanin som kommer att få vara inne.  Bo i en bur, men vara lös inne med oss. Och bara få en rasthage ute att skutta i när vi är ute i trädgården...för jag tänker inte riskera att räven skrämmer denna med... En belgisk jätte heter rasen. Hon har inget namn än...vet inte vad jag ska kalla henne...brukar vara bättre på att hitta på namn till hanar.... Loppan kanske?
Vi ska hämta henne den 8/8, så det ser jag givetvis fram emot! Här kommer ett par bilder på henne som uppfödaren skickade till mig igår:
Myser med sina sysskon!


Så söter jag är!!!






Söt som få :)
Hoppas att ni alla har det bra!





Kommentarer
Postat av: Monika

Otur med stölden av kameran..jäkla tjuvar,stryk skulle dom ha...förstår att det var en uplevelse i Stockholm,va bra ni ordnade med hundarna ,ja allt kan fixas..Har en kompis som hade just den rasen Belgisk jätte ,och han var STOR..jag skulle gärna ha en här på tomten..men jag litar inte på Buster..han gillar att nafsa efter smått..vilden..Ska bli kul senare när du får hem henne..så jättefina är dom.ha det gott..kram till er alla.

2008-07-14 | 12:18:25
Postat av: Nancy66

Ohh, så söt kanin,,,,L Här tjatar de med, men det blir ingen kanin mer. Vet vem som får ta hand om den...! L

Kramis till er!

2008-07-14 | 20:28:22
URL: http://nancy1966.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: