080217 Tarzan på BUShumör :)

Wilma myser en stund fraför TV:n.

image447

Sen åker vi och handlar. Jag och Kaxe stadstränar. Det gick super bra. Han är så duktig! Men vad FÖRBANNAD jag blir på alla dessa människor som bara måste ha sina hundar lösa! En blandras Schäfer/Border collie sprang fram till Kaxe idag (lös mitt i satn) Ägaren sa att det är en hane, men det är inga problem eftersom din är valp!? Vadå inga problem???? Kaxe kunde ju tyckt att det var skit läskigt! Och jag kanske inte ville att min hund skaulle hälsa.... Nå väl, jag ville inte göra saken stor, bara vara lugn för Kaxes skull. Så jag sa inget. Hundarna häälsa, och sen kaste husse till den andra hunden iväg en boll, och hundarna busade lite innan jag och Kaxe gick vidare. Kaxe tyckte det hela bara var roligt.
Men tänk på att alla hundar vill inte, och får inte hälsa på andra hundar. Alla människor älskar inte hundar. Är man rädd för en hund, är det inget kul att gå förbi då hunden springer 10 meter ifrån husse....
image448

image449

Sniff,sniff! Jösses vad många dofter...
image450

Hemma igen...fann blommor i träggår'n.
image451

Sen smet Tarzan ut...han va på bushumör den :)
image452

Hö..va var det?
image453

Bäst att kolla upp...om jag vågar mig fram...
image454

Ja, det var helt okej matte! Ingen fara! Du behöver inte vara rädd :)
image455

Tjoohooo! Här kommer jag! Se upp allihopa!!!
image456

Ne nu får jag nog springa över åkern igen...för där borta händer ju något....
image457

Jasså du...vill du vara med och busa...
image458

Kom igen då...ta mig om du kan!
image459

Rör på "fläsket" då....kolla...jag kan hoppa...
image460

Ne,ne...spring du då...för nu tar jag DIG...
image461

Kaxe börjar bli trött..
image462

Bäst att sitta och vila lite..
image463

Och Tarzan börjar lugna ner sig lite...
image464

Underbara Wilma var också ute på åkern.
image465


Kommentarer
Postat av: carina

Hej!
Ja,man kan verkligen bli förbannad på folk som har sina hundar lösa o inte har någon pli på dom. Vilka härliga bilder du har tagit,ser häftigt ut när Kaxe springer o öronen står rätt upp...hehehe... Blir det någon utställning för Kaxe?
Kram

2008-02-18 | 14:30:19
URL: http://www.cinacina.zoomin.se
Postat av: Monika Nilsson

Hallo,hallo...vilka underbara kort på Kaxe och Tarzan..,Tarzan har ett så näpet ansikte..:-)så söt !
Ja det är tråkigt när det kommer hundar som är lösa ,och ägaren tror bara att det är okey,utan att hålla koll på sin hund !!Kommer ihåg när jag stadstränade Buster...han gick där så cool,inget rädd för ngt..min älskling :-)Wilma är så söt så..Kramisar.(har allt snödroppar här me.......)

2008-02-18 | 20:39:39
Postat av: Jenny

Hur många bilder fick du ta för att få ett på Tarzan i full kariär?

2008-02-18 | 22:12:37
Postat av: Camilla

Det var inte svårt att få...men ett där han faktiskt syns på...och inte bara ser ut som en suddig fläck..det är svårare! Så när han nästan stod stilla, blev jag super glad och började knäppa för fullt :)

2008-02-18 | 22:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: