JULAFTON!

På morgonen idag fick Wilma öppna ett paket. Hon fick ett pussel med musse, som hon givetvis ville pussla. Hon är så duktig! Fick lite hjälp av mig, men kan väldigt mycket själv!
Klart!
Efter frukosten så åkte vi in till stan för att handla de sissta julklapparna...tänk att det är alltid någon liten klapp som man vill köpa till ;)
Sen åkte vi till Rolf och Helen, där har vi firat julen. Vi brukar köra varannat år där, och varannat hos mamma och Gunnar.
Julmaten, en av höjdarna på jul....för de somm inte är kräsna ;)
Har man lite myror i brallan, så finns det ju annat att syssel sätta sig själv och andra med vid julbordet...
Dragkamp är ju en sak :)
Jag fick låna syrrans kamera lite, kuligt! Tänkte att jag kanske kunde få ett och annat kort av dem sen. Det blir ju lite tokiga bilder ibland när man inte har nån susning om vart eller hur man riktar sin egen kamera, bara till att chansa ;)
RIKTIG kamera detta ;)
Sen satt man och tittade på kalle. Lika roligt varje år. Fast lilla Wilma somnade en stund till Kalle. Det klart, det händer mycket på jul, och då kan det vara gott att vila ögonen en stund innan tomten kommer!
Jag och Wilma håller utkik efter tomten!
Och äntligen kom han och hälsade på oss!
Wilma var inte något blyg för Tomten.
Hon hjälpte honom faktiskt att dela ut alla klapparna :)
Morfar hjälper Wilma med paketen.
Jag och Jenny åkte en sväng till hennes jobbarkompis och var tomtar där. När vi kom tillbaka spelade de andra sällskapsspel. Så vi var med en liten stund. Och efter det så delade vi ut "30-pressenten". Vi köper alltid något för 30kr, som vi byter med varandra sen. I år skulle man ge en ledtråd till vad det var i klappen, och den som kom på det fick den. Johan hade som ledtråd: "Detta är Camilla på morgonen." Jag listade ganska snart ut vad det var i paketen, och fick den....en liten djävul ;) 
Fick även denna av Jenny och Johan som jag kan ha när jag sover, och då även när jag vaknar :) "Go away" Hahahahaha! Mitt morgonhumör börjar att bli känt hos endel nu :p
När vi kom hem fick hundarna sina julklappar. Tarzan blev så, så glad över att få bita i denna gosiga lilla pipisen! Han har även på sig sin nya varma väst som han fick i morgongåva :)
En liten kille på hugget!
Baron sprang ner i trappen, och gömde sig lite med sin leksak. Han är TOGIG i nallar! Så de gånger han faktiskt får lov att bita ihjäl en, så är det knappt att han tror det är sant.....så då är det bäst att gömma sig lite, medans man rycker loss vadden ur gosedjuret ;) Men, än så länge är den rackarn HEL! Det ni!!!
Här leker Wilma veterinär. Vi tyckte att det var passande att få ett sådant sett, vore ju inte tokigt om hon lärde sig lite med tanke på våra hundar :P Sen var det ju en bernhard att praktisera på oxå, och det är ju inte illa det inte!
Fick en så fin häst oxå. Den har hon gett ett par sprutor i kväll ;)
Sen ville hon prova prinsess kläderna som hon fick, SÖTER SÅ!
Wilma fick ett spel, det var en hink och en massa grodor som man skulle försöka få att hoppa i hinken. Vi kunde ju inte prova allt ikväll, men detta ser jag fram emot att spela med tösa i morgon. Verkar ju gör sköj!
Lilla Kaxe fick springa runt och busa med sin leksak i trädgården. Det var lite mörkt när jag fotade, så kortet ser ju jätte mysko ut. Men det är ju bara för roligt att se Kaxe busa. Han skuttar så när han är glad :)
Sen fick han äta ett grisöra ute innan vi gick in. Ville inte ge dem detta tillsammans, då det kan tagga till bråk. Man vill ju undvika detta....
Vi fick sofföverdrag till soffan här hemma. TOPPEN! För det är ingen vidare soffa man har! Den ska visserligen bytas ut, men ett överdrag som går att tvätta är ju att rekomendera! Lilla Tarzan kurar ihop sig i den "nya" soffan....men sicken min :)
Hehehe, nu ser det bättre ut Tarzan!
Sitter och kollar lite på armageddon nu. Efter den tänker jag sussa gott! I morgon blir det lite mer julfirande. Då ska vi till syrrans pappa och äta lite julmiddag. Och efter det måste jag ta hundarna ordentligt. För idag blev det en slapp dag för dem. Barons öra verkar lite bättre. Det luktar fortfarande PYTON, men det börjar att bli torrt. Så det är ju TOPPEN!!!! Han har däremot börjat att klia sig en massa på örat. Det har inte gått hål, men jag får säga till han endel. Han tycker nog att jag tjatar rätt bra på han :p
Det är  SVINKALLT här nu. vet inte vad det är för grader. Men minus är det. Och gatorna har vart glashala idag. Det kom ett par snöflingor på förmiddagen, men sen vart det inget mer. Men jag hoppas att det kan komma lite nu. När marken är frösen är ju förutsättningarna för att det ska få ligga lite större ;)
Hoppas att ni allihopa har haft en kanon bra jul! Det har vi haft i Björstorp ;) 
KRAMEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: