Hej igen ;)

Jaha, då har jag vart iväg på studiebesöket på utväg. Det var kul att få reda lite på hur den verksamheten fungerade. Jag valde ju att inte gå hos utväg, för jag fick en plats på behandlingshemet Alfhem, och sen hade jag en kontakt på ungdomsmottagningen, kurator tror jag hon var. Så för mig blev det lite för mycket om jag skulle gått på utväg oxå, tyckte jag då ;) Utväg startade -96, och Ann berättade en massa som var intressant att veta om hur verksamheten hade utvecklats, hur synen hade förändrats och hur myndigheter agerade då jämfört med nu. Hon sa att våld i nära relationer har ökat under åren, först trode man att det var så att fler vågade träda fram, men så är det inte, utan våldet har ökat! Hemskt! Men jag pratade lite med mor min idag, för tydligen så har de problem angående mobbing här i sventorps skola, och man läser verkligen bara om mer och mer våld, och det kryper så långt ner i åldrarna! Ann sa att i en vanlig skolklass så finns det 1-2 barn som lever i en nära relation med våld. Otäcka siffror! Förra året så hade de ca 350 st kvinnor som sökte hjälp för att de på något sätt blev utsatta för våld, och om man multiplicerade det med 5 så fick man på ett ungefär ut hur stort det verkliga antalet var!? Ofattbart hur vanligt detta är! HEMSKT!!!! Ja, jag skulle säkert kunna skriva en massa mer om detta, men det ska jag inte göra ;)
När vi kom hem från stan så var jag lite med hundarna, orkar inte överdrivet mycket nu när jag är sjuk... Sen hjälptes vi åt att städa upp lite, så att de där stackars tomtarna och juldukarna och gardinerna äntligen kom fram. Jag skulle ha gjort det SÅ många dagar nu....men idag blev det av! :)
Lilla Tarzan busen är inne nästan hela dagarna, blir korta turer ute. Han vill då inte ut nu! Ställer sig på trappen och väntar på att man ska öppna dörren igen ;)
Inne är bäst!
Jag gjorde kola för en stund sedan, och då ligger Kaxe så snällt intill spisen. Man kan ju aldrig så noga veta vad matte lagar...tänk om en kunde få något ;)
Jag ska spendera ett par kvällar med att måla...Nu har jag en tallrik på tork här, som en arbetskamrat ville ha. Han ville visserligen ha en jätte lång text över tallriken oxå, men jag tyckte att det blev snyggare så här ;) men ser ju ändå vad det är för märke :) Hoppas han blir nöjd :)
Min lilla Wilma är bättre, hon har ju oxå vart krasslig. Men när hon såg mina halstabletter så kom hon på att det gjorde lite ont i halsen igen ;) Sötisen! Här är ett kort från i söndags efter tipspromenaden.. Tog ju lite glögg och pepparkaka innan vi åkte hem ;)
Nu ska jag gosa lite med mina lurviga vänner, och sen blir det till att äta en och annan kola och titta på film!
Ha det gott! Kramen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: