081230

Idag kom Karro och Björn hit med Gunde. Vi skulle spåra med Kaxe och Gunde. Men när jag vaknade i morses och tittade på min lilla Kaxe killen, så såg jag att han kliat hål på knölen (som har börjat växa igen). Han var blodig på halsen, bogen och på ett ben. Blodet var lite varigt. Så jag ville inte spåra med honom idag. Att träffa andra hundar, och att anstränga sig så som man gör vid spår kanske man kan få slippa när man inte mår helt OK! Humöret kan ju vara mindre bra, man orkar givetvis inte lika mycket, och kan vara bättre att få gå en vanlig promenad ist. Däremot så får vi nog se till att operationen sker inom kort. Att varet kommer ut, måste ju vara bra. Och jag får ju hålla det rent. Men man vet ju inte hur ont de har, och han är ju inte frisk nu. Så det blir till att prata med veterinären igen.
Jag tog istället med mig lilla Tarzan som fick prova på att spåra. Han var mycket noggran i sitt spårande. Jag skojja med syrran och sa att det där lilla rådjuret hinner ju dö under tiden som Tarzan tar sig fram ;) När plutten närmade sig klöven så blev han lite tveksam. Vad var detta för något??? Luktar blod och något annat som verkar hyfsat gott. Jaja, jag kanske vågar mig fram.... Och det gjorde han. Jag tog tag i snöret på klöven och drog det i backen, och tarzan tog tag i den och bar den så stoöt så! En riktigt duktig liten grabb!
Jag la Gundes spår. Skulle gått 50-100 meter. Men att stega, dra klöven, droppa blod, snittsla...ja, det är mycket att tänka på. Så det där med att stega "rätt" längd är jag DÅLIG på, så Gundes spår blev ca 20 meter (kort) tippade Björn på. Men, han fick ju spåra iaf ;) Och DUKTIG är han!!!! Han är som en liten raket när han springer iväg med nosen i backen ;)
Vi ska börja spåra tillsammans varannan vecka, så länge det inte är snö. Har även frågat Jenny och Kathi vill vara med!
Inatt hade jobbet ringt, de ville att jag skulle hoppa in för en av nattarna blev dåliga. Jag sov så gött, så jag hörde aldrig att de ringde ;) Men Tommy svarade. Tyvärr kunde jag ju inte hoppa in, har inget körkort, och bor på landet..... Men natten idag fick jag :D Så jag ska strax ge mig av till jobbet. Tommy har just läst saga för Wilma, hoppas att hon sover natten lång nu. Har strulat lite ibland, men vi tror hon har haft lite växtvärk. 
Lilla tösen var med oss ut till skogen. Att lägga spår med Wilma är svårt, då hon traskar lite här och var, och kommer säkert sprida ut spåret ;) Men idag var syrran med och kunde "vakta" Wilma ;) Karro och Björn hade kamera, så jag tog inga egna. Ska få ett par kort av dem. Så min blogg börjar bli att jag skriver ena dagen, och lägger ut kort nästa, hehehe. Men när jag får kort så vill jag ju gärna även visa dem för er. Det är ju så kul att titta på kort!
Ha det gott!
Och Tack Karro, Björn och Gunde för en toppen dag i skogen! 

Kommentarer
Postat av: Kathi

Ja, vi hänger gärna med och spårar! Har ju både spårsele och lina sen kursen, och rådjursklövar i frysen! Hörs, kram Kathi

2008-12-30 | 20:37:01
URL: http://kraljicamira.blogg.se/
Postat av: Kathi

GOTT NYTT ÅR!

önskar Kathi, Dan och Rödtoppen

2008-12-31 | 11:55:29
Postat av: Nancy66

God fortsättning och lycka 2009 önskar vi er,,,kramen

2009-01-01 | 14:05:46
URL: http://nancy66.zoomin.se
Postat av: jenny

fanns ingen info om jaga...men detta hittade jag om d kan vara till nån hjälp! kramen



Springa: Att drömma att du vill springa men inte kan betyder att du kan få svårt att leva upp till dina ambitioner. Springer du med en förföljare hack i hälarna riskerar du att falla för en svår frestelse. Drömmer du att du springer efter någon annan eller något betyder det att du litar för mycket på ditt eget omdöme. Om du inte lyssnar mer på vännernas goda råd får du säkert ångra det en dag.

2009-01-12 | 20:11:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: