081222

Idag åkte jag och Tommy till Mariestad och köpte julklappar. Kaxe var med oss dit. Lilla Wilma var hor mormor och morfar under tiden.
En bemsträckare efter bilturen till Mariestad :)


Hittade en hyfsad stor sten som man kunde vila sig på en stund ;)


En kul skylt :)


När vi köpt julklapparna som skulle köpas, så åkte vi till mor. Där fick vi pannkakor :p
Sen åkte vi ut till skogen och fann en gran att ta med hem.


Ser lite illa ut när Tarzan inte har något täcke. Men Tommy glömde ta på han det, och det var inte många minuter han fick vara ute. Jag tror att han överlevde detta, utan några bestående men ;)


Vi har en SÅ DUKTIG hjälpreda!!!! Wilma ville så klart dra granen till bilen!


Sen väntade det roliga...att klä den fina granen!




Wilma är ju bara SÅ söt! Hon satte alla kulor så fint på samma gren ;) GODING!


Tarzan han fick ett par "kulor" av Wilma att leka med. Det är kulor som är gjorda av typ ett garn, ser ut som stora nystan.


Barons öra är det lite illa med! har ringt veterinären idag. Men de som alla andra har ju fullt upp nu. Så jag fick lite råd, och hade jag problem med att han inte lät mig göra rent örat så skulle vi in till skara.....göra rent med vatten och så. Det geggar VÄLDIGT, och luktar APA! Så jag spolade rent örat i duschen. Sen smörjde jag honom med fuciderm, det fick Bosse en gång, är bla bra mot fuktexem. Så det ska väl gå bra till detta med. Han är väldigt blöt under HELA örat, och på kinden. Sen har jag även kvar antibiotika från Bosse. Det kan man ge mot sår, bölder osv. Så även detta har han nu fått. Så jag tror att han kommer att bli OK. Lilla Gubben!
Jag och Kaxe har tränat ltdnad idag. Och han gick KANON!!!!!! Körde slalom, sepentinen, sitt/ligg, sitt/ligg kvar, stanna, gå låååångsamt och gå fort. Allt funkade PERFEKT ;) Så kul att träne dessa dagar då man faktiskt ser resultat på allt arbete som man lagt ner ;)
Sen borstade jag honom, och jag tackar så mycket för att jag skrev till Monica här om dagen att mina INTE fäller nu. Hahaha, efter att jag schamponerat han igår, så jojjo då, han fäller så det heter duga! Det yrde hår, jag såg nog nästan lika mycket ut som hund som Kaxe gjorde där. I alla fall så blev jag mer pälsad än vad Tarzan någonsin kommer att bli. Jisses vad han fäller :p

Har fått flera julkort :) TACKAR!


Nehe! Det ena gick inte att ladda upp....det var från drömfångarens kennel, jag ska se på film nu, men lovar att jag ska se om jag kan fixa till de, och ladda upp kortet i morgon. Jätte finr var det!
Ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: