081221

Hej! Idag sov jag riktigt LÄNGE! Hade så svårt att sova igår då benet värkte så. Jag kunde inte röra benet, kunde inte ligga på benet, och kunde ablolut inte ligga på skinkan :( Så jag slog på teven och kollade på "alien återkomsten" ;) sen vaknade Wilmis till lite, och jag somnade väl runt fyra tror jag.....Illa! Men när jag vaknade så gick vi en promenad med hundarna. Kaxe hade vart i hundgården innan, och Baron utanför i trädgården. De hade nosat på varandra genom gallret, och båda hade viftat på svansen. 
Vi gick till stockamotrollen och tillbaka. Baron före, och Kaxe efter. Sen gick vi brevid varandra, och hundarna brydde sig inte ett skvatt idag! När vi kom hem så släppte vi in Baron först, och strax där efter så gick kaxe in. Allt var som det brukar. De strosar runt lite här, de lägger sig och vilar...de bryr sig inte om varandra. Har nosat lite på varandra, men allt är som det brukar. Så peppar, peppar, jag hoppas att de blev ett gråll igår, som de nu har släppt. Och att det funkar att ha dessa hanar tillsammans. Vi kommer dock låta hundgården bli Kaxes. Baron behöver inte vara i den. Han vill helst inte vara ute så mycket, och han kan lufsa runt med oss. Kaxe har mer energi, och ÄLSKAR att vara ute. Så hundgården passar honom bra, att vara i en stund under dagen. Det är skönt att ha en rastplats till han. 
Här är Kaxe, ståendes på en stenmur under promenaden :)
Tommy, Wilma och Baron. Korten blir så mörka när blixten går igång....
Inget vackert kort kanske ;) Men här ligger Baron....
Och en liten bit där ifrån ligger Kaxe och vilar han med ;) Skönt!
Jag hade ju tänkt att försöka hinna med att julbada hundarna. Och nu när jag fick ta Baron igår, efter allt tokigt som blev. Så kanske jag tar Kaxe idag, för ni ser ju hur han ser ut!!! Inga vita tassar och ben där inte ;) Matte vill ha SNÖ!!!
Lilla Wilmis och jag badade förut, sen ville hon ha på sig pappas tröja. Så hon springer runt i en t-tröja, stor som en långklänning här ;) Sötis! 
Alla här är ju värsta godisgrisarna, så jag och Wilmis tog fram en och annan kola att fika på förut...Mmmm!
Lite lagom chokladig runt munnen ;)

Kommentarer
Postat av: Karro

Vad skönt att de funkar ihop igen. Synes på julafton. Kramar från Karro, Björn och en trött Gunde

2008-12-21 | 19:05:31
Postat av: Monika ,Buster och Ina

Hallo i stugan....

Hoppas du och benet ditt mår bättre nu..läste om episoden i hundgården..men Camilla inte ska du förbrå dig själv vad som hände..lika bra det ,det skulle säkert hänt någon annan gång,,..kanske ,hoppas att dom har gjort upp färdigt nu...Kaxe är ju den åldern ,men han ska se upp till gamla Baron,han är ju äldst.Skönt att det fungerar mellan dom idag..det är kanske klart nu!!Alla korten du tar är så vackra..så kul att få dela er vardag..åååå är ni som jag ett godistroll..gott med kola..har ett recept på en kaka med dumlekola i..mummmagott,och lätta att göra..många kramisar,och God Jul..krya på dig,hoppas du får sova inatt..kramar till dogsen också./.Monika

2008-12-21 | 22:18:25
URL: http://extraedition.cybersite.se
Postat av: Kathi

Hej Camilla! Lustigt, det gick inte att skriva kommentar till ditt senaste inlägg. I alla fall, jag satt här och letade efter din mail-adress också! Tänkte skicka ett litet julkort...

Här ovan har du min adress!

Vad duktiga ni är, Kaxe och du!

Julkramar Kathi

2008-12-22 | 22:32:49
URL: http://kraljicamira.blogg.se/
Postat av: Kathi

Nähä, adressen syntes inte...

Ok - här är den till slut: [email protected]

2008-12-22 | 22:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: