081214

Idag var jag och Kaxe med bjudna av Kathi och Loke och husse Dan, till billingens brukshundsklubb för att gå tipspromenad. Jag valde att ta med mig Kaxe, eftersom han behöver träning bland adnra hundar. Han är ingen hund som jag skulle kalla för problem hund. Han vet inte riktigt om han ska skälla, viffta på svansen eller backa ett par steg, eller skutta fram när han ser andra hundar. Osäker. Men jag orkar honom, och jag brukar visa att det är inget att bry sig om, jag gör ingen stor sak av det. Vi har anmält oss till rallylydnad och viltspårskurs till våren, men jag hoppade oxå på en möta hund kurs, som jag tror är super nyttig för mig och Kaxe just nu. Det är bäst att ta tag i detta, för annars kan det ju bli ett problem...
Ja,ja, nu var det ju tipspromenaden som jag pratade om :) Det var så kul att få komma ut i en ny miljö, träffa och se nya människor. Och SÅ roligt att träffa Kathi igen, hoppas verkligen att det blir fler tillfällen som vi ses! Kaxe skötte sig bra!!! Han blev lite "stirrig" i början, men när man väl börjar att gå så släpper det där så fort så. Jag och Kathi kunde gå brevid varandra, och han brydde sig inget om Loke efter en stund. Det är toppen! För det är så jag vill ha det! Jag vill inte ha en hund som SKA busa med alla han ser, eller någon som SKA "göra sig stor" inför andra hundar. Jag vill ha en som inte bryr sig ;) Jobba,jobba,jobba ;) Och lilla söta goa Loke, han var så snäll så. Han brydde sig inte om den där stora lufsen som skällde på de andra först, och som sen följde efter honom på rundan ;) En duktig liten pudel det där!
När jag kom hem så vilade jag lite middag i 20 minuter innan maten....gött det :) Sen har jag målat en stor del av eftermiddagen. Har lite muggar och nån tallrik som jag lovat göra, ska tydligen bli julklappar till endel :) Kul när folk vill ha det man gör :p
Lilla Tarzan var med Tommy och Wilma ut till husvagnen, de städade den. Sen kom de in, och efter en stund frågade jag vart Tarzan var....Då hade de glömt den stackarn i husvagnen....Hmmm! Men han sov så gott där, så det gick nog ingen nöd på han ;)
Jag har just badat lilla Tarzan igen. Försökte skölja rent såret ordentligt, tycker att det ser ut som att det finns lite var i det, men det läker i alla fall ihop lite runt om! Stackarn! Och ändå så springer han efter Missan hela dagarna, fortfarande! Han ser mer ut som en katt, än vad Missan gör :) Han skuttar fram, slänger sig ner på frambenen, upp igen, springer runt, runt och gör allt för att Missan ska börja leka med honom. Men hon bara fräser :(
Baron har jag inte gjort så mycket med idag, lilla gubben! Jag får låta honom ligga i knät på mig när jag ser på Wallander sen tror jag, då blir han glad! Visst är det konstigt, att runt varje jul så ska man vara så stressad, att man aldrig lär sig att börja i tid! Jag har jobb upp över öronen just nu! Hoppas att jag hinner allt som ska göras :p
Tog inte ett ende kort idag :( Tråkigt! Men tack än en gång Kathi för en trevlig förmiddag!
Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag tror jag har lika ont i käken just nu som Kaxe hihihi kanske han vill komma hit och sympatisera ihop lite med mig. Så kul att folk vill ha dina saker =)=) det brukar va gott för egot hihih..glöm inte fota så vi andra får se dom fina verken oxå ;) du får göra en egen sida för det. kram

2008-12-15 | 15:58:02
Postat av: Kathi

Hej Camilla! Tack själv för trevligt sällskap i söndags. Tyckte synd om stackars Wilma som fick åka fram och tillbaka när hon var lite krasslig. En himla söt liten unge ni har!!

Tack oxå för dom fina orden om Loke, blir så glad så glad! Han kan mopsa upp sig inomhus och skälla ut hela världen, men när han väl kommer ut bland folk och fä är han inte alls så kavat. Skönt.

Försök ta det lugnt i julstressen, det blir nog jul i år med. Kramar Kathi Ses!

2008-12-15 | 19:06:40
URL: http://kraljicamira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: