081210

Halloj!

Nu har jag pratat med Skara. De sa att Kaxe ska operera bort Spottkörteln. Han har en sån stor och besvärlig infektion där, så den kan inte tas bort med antibiotika. Jag frågade om det var så att han gått med infektionen för länge, och att det var därför som den var så stor och besvärlig, men så var det inte. Däremot så kan det vara så att om han har fått in bakterier via munnen när han haft en infektion så kan sådant påverka, men det är ju jätte svårt för dem att säga om så är fallet, det behöver inte vara så. Spottcysta kallas det han har.
Eftersom de inte gärna ville operera knölen, då den satt så olägligt, så frågade jag om operationen var riskfylld. Och svaret var att det är klurigt att operera just i ansiktet, för det går så stora kärl där, och de har en massa nerver där. Men att ta bort en körtel istället för en stor knöl är ju "lättare" för dem.
Frågade även om detta kunde vara ärftligt, och då svarade hon att det inte var det. Alla raser kan få detta, människor oxå, men det är inte så vanligt. Han kommer heller inte få några "men" av operationen, för som hon sa, en sankt bernhard torkar nog inte ut i munnen i första taget ;)
Nu känns det lite lättare när man pratat med veterinären. Och jag tycker att det känns bättre att det var spottkörteln än lymfkörteln!
Min lilla GODING!




Ibland känner man sig liten alltså ;)


Lollo hade rymt från buren inatt, jag förstår henne, bättre att skutta fritt!
Sicka mysiga sängar! Här vill jag kanske sova....


...äsh...bättre på golvet!


Nu skuttar hon runt här, får lite kel emellan åt :)


Hittade lite kort på Mister. Han var ju så bedårande vacker! Lite suddiga kort dock...




Här är Louie, Mister bror på besök...han åker med stil han ;) Riktig liten knutte ;)


Hittade lite kort på min lilla prinsessa oxå...här var hon inte gammal ;)
Sicka underbara goa kinder!!!!


Moster Karro och sötnosen!


Min vän Sara och Wilmis!


Saras mamma ville oxå mysa lite med gosingen när hon var här.


Så här stod vi och gungade Wilma när hon behövde sova, men inte kunde. Här har morfar fått äran att gunga ;)


Skojsigt att kolla igenom alla kort man har tagit...saknar fortfarande skivor på Bosse när han var valp, och det gör mig TOKIG att inte hitta dem! För de korten betyder ju givetvis en massa nu. Ska fortsätta att leta!

Någon som är sugen på en liten go sankt bernhard??? Yvonne har valpar, halvsysskon med min underbara Kaxe pojk!




Så hör av er till Ackeber's kennel, ni som är sugna på en liten gosing!

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Monika ,Buster och Ina

Godkväll,kikar in här innan jag straxt ska iväg till jobbet...Gud så skönt att det kommer att bli så bra för Kaxepojken nu...var så nyfiken..så blir man glad !!!ha det gott,nu sticker jag..fina bilder på allt..:)Så söt den lilla valpen...!!!KRAAM.

2008-12-10 | 20:41:23
URL: http://extraedition.cybersite.se
Postat av: Anonym

Godkväll,kikar in här innan jag straxt ska iväg till jobbet...Gud så skönt att det kommer att bli så bra för Kaxepojken nu...var så nyfiken..så blir man glad !!!ha det gott,nu sticker jag..fina bilder på allt..:)Så söt den lilla valpen...!!!KRAAM.

2008-12-10 | 20:42:08
Postat av: jenny a

skönt o läsa.... att d går åt rätt håll..

o lite skojj med... för min syster har oxå haft problem med just spottkörteln.

kram på er

2008-12-11 | 19:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: