081209

Hej!
Nu var det ett tag sen som jag skrev här. Jag har vart jätte trött en tid nu, kanske beror på att det är så mörkt och trist ute, och att man har tänkt på Kaxe en del. Tommy åkte in med Kaxe till Skara idag. De tog stygnen på honom, och sen fick vi provsvaren. Han har en inflamation i körteln, Tommy kommer inte ihåg vilken körtel de sa, men det måste ju vara lymfkörteln som de pratat om tidigare. Så de måste operera bort den på honom. Annars kommer detta att komma tillbaka.... Jag ska ringa till dem i morgon och prata med dem, för man har ju tusen frågor nu! Tänker mkt på att de sa från början att de gärna inte ville skära där pga av alla nerver som går där.... Undrar ju hur han blir efter att ha opererat bort lymfkörteln, blir han som vanligt, eller kan det hända något sen.... Tankarna går....
Lilla hjärtat! Tänk vilken otur man ska ha med hundarna!
Vi var på käckebrödsbak hos Nancy och Fredde i helgen. Jag har aldrig gjort sånt förut, men jag trodde ju att man BAKADE knäckebröd....vilket man inte gjorde, man bygde med knäckebröd...
Inna vi åkte iväg så gjorde vi ju givetvis iordning oss. Wilma badade länge och väl :)


Barn är ju så roliga med deras små kommentarer! Hon badade även i går, och då var hon i nästan en och en halv timme. Fick ju värma vattnet ibland :) Sen när hon väl gått upp, så tittar hon sig i spegeln och säger  "Hihihi, titta mamma, jag ser ut som ett russin. Jag ser ju ut som farmor." Hahahaha, ja, hon är go tjejen!


Badad och klar!


Fil och flingor...den bästa frukosten :)


Wilma och Snögubben påväg till Nancy.

Hos Nancy..
Här är det fullt upp i byggandet :)






Sandra och lilla Neoh.


Alla barnen samlade :) (nästan)


Ella och Robin lördagsmyser!


Det största barnet som var där...Fredde :)


Ja...fick nog inget mer "normalt" kort på han :)


Någon som vill smaka av det här? (Monica)


Mmmm, Irene tycker att det luktar riktigt gottigt!


Jupp, gott var det!


Här spelas det musik för fullt....ett rätt kul spel för barnen, där de lär sig spela trummor, gitarr m.m


Sofie lirar lite i soffan ;)


Sen bar det upp till barnens rum...
Ella


Anna.


Simon.


Jag och Baron på promenad...


Fanns en aning snö kvar på vissa ställen i helgen, men nu är den borta :(


Baron strosar framåt :)


På den här stigen finns det ett å annat hinder för gubben att ta sig över, redig gubbe :)


Wilma och lilla Tarzan.


Vågar jag ha med Tarzan när han är snäppet till långhårig i ansiktet? Han ser ju så ovårdad ut så...
Borde det inte vara Tarzan som vilar sitt lilla huvud på baron ist? :)


Godingar!


Fotade Wilma lite i söndags när hon dansade sjung pippi långstrump. Pippi blev hennes favorit på teatern, och nu vill hon bara se ut som pippi :)




Sötis!


Vi var hos mor och Gunnar och fikade i söndags oxå. Jätte gott! Wilma var där två timmar innan oss, för hon och mamma skulle göra något till mig som tomten kommer med sen... Spännande! Än så länge har Wilma inte sagt vad det rä, så hon kanske kan bevara en hemmlis ;)

Jag kommer väl skriva mer om Kaxe i morgon...om jag blir något klokare när jag pratat med vet :) Jag var iaf ut med han nyss, och han är piggelin, och det är skönt! Han skuttar och far åt alla håll, och han har en massa bus i benen när han är lös. Tränade lite lydnad oxå, och det funkade OK, men man märker att han har lite överskotts energi i sig. Måste arbeta honom i morgon så han blir av med det. Det är roligt med Kaxe att han har verkligen energi! Han är lättare att jobba lydnad m.m på, än om jag jämför med endel andra bernhards som en haft. Han är inte så svår motiverad, för han vill inte vara still, han vill jobba ;)

Ha det gott! Kram!


Kommentarer
Postat av: Monika ,Buster och Ina

Hejsan..håller tumme imorgon och tittar in och hör vad veterinären sagt om operationen för lille Kaxe..Ser kul ut att bygga knäckebröd.Vad byggde ni för nåt??Fina bilder på hundarna...Wilma är för goer..kramar till er alla./ monika

2008-12-10 | 00:24:13
URL: http://extraedition.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: