081202

Idag har vi vart in till Skara och tagit bort dränet. Vi fick inga provsvar, för de hade inte kommit. Men den 9:e ska vi in och ta stygnen, så då får vi även provsvaren.
GÄSP! Vilken lång väntan på veterinären!


Vi sätter/lägger oss en stund medans vi väntar!


Wilma satte sig och lånade en penna, och en liten broschyr, och skrev ett brev till veterinären, hahaha! Sötis!


Kaxe skötte sig kanon bra! Fick lägga ner honom på sidan, och tjejen klippte ett par stygn som dränet satt fast i, drog ut dränet som var ganska långt, tvättade såret och rakade bort lite päls som blivit geggigt och tovigt pga dränet. Och Kaxe han låg så stilla så, jag kliade honom bakom örat, och det är ju gött det så! Helt otroligt ändå hur mycket de tillåter att man gör med dem utan bedövning m.m De har ju trots allt ingen aning om vad vi håller på med! En annan kan ju tycka att det är läskigt, eller att det känns konstigt, men vi vet ju varför man måste göra så.... Tur att de är så snälla! Det sa veterinären oxå idag till Kaxe, det är tur att du är så otroligt snäll, när du är så stor ;)

Kom hem från veterinären nu, så jag tänkte värma mig lite med glögg, och sen ska jag ut och gå med Baron. Tråkigt bara, för vi fick snö idag, och det blev en del på backen, men det försvann lika fort... Wilma fick inte möjligheten att leka i det lilla som blev idag :( Och jag och Baron får gå i slask nu :( Men,men...det är väl som de säger. Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder ;)


Kommentarer
Postat av: Monika

Hallo,

Vilken duktig Kaxe,,ser så snäll ut ,så jag förstår att han är det också..:)...håller tumme på ett jättebra svar om Kaxepojken.Gott med glögg,behövs i detta skitväder,mycket,,hihihihihii..Kramar till er alla...X-tra kram till söte Wilma .(undrar vad hon skrev till vetten)????????????

2008-12-02 | 17:03:30
URL: http://extraedition.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: