081201

Hejsan! Jag har inte vart aktiv i bloggvärlden över helgen...har jobbat natt, och sovot, och inget mer... Men sova har jag nog behövt, för i Fredags var jag så orolig över Kaxe, så jag sov inte en blund under dagen, och jobbade sen den natten.... Hur det gått för Kaxe? Jag börjar från i Fredags...



Vi åkte in till Skara, hade en tid klockan 09.10. Kaxe skötte sig kanon bra! Han har ju lite problem vid hundmöten, och vart är inte bättre att träna detta, än hos veterinären där det springer hundar runt varje hörn ;)
Vi gick in och satte oss i väntrummet, och Kaxe gnydde lite, ibland lät han som en björn... och ibland var han tyst och bara iaktog alla hundar. Han drog lite när man gick förbi ett par, men han var inte okontrolerbar.
Vi kom in till veterinären, hon tittade på knölen, och sa soom alla andra tidigare sagt, "oj, vilken stor knöl, och som uppkom så fort?! Det har jag aldrig sett tidigare..." Ajdå, tänker man då. Hon skicka oss iaf vidare till ultraljud, och Kaxe skötte sig exemplariskt! Först skulle han få sitta intill mig undertiden, men han var lite för nyfiken på veterinären och sköterskan, och ville upp i knät på dem. Så vi fick lyfta honom upp på bordet. Tre personer fick vi vara, och det behövdes. Jisses vad otympliga de är ibland! Jag trode Kaxe skulle tycka det var lite läskigt att ligga i en V-kudde under så lång tid, men han somnade så gött där så :) Han som gjorde ultraljudet tyckte att det var en riktigt märklig knöl. Han sa att en varböld var det inte, men han såg att det var lite vätska här och var i bölden, annars var det bara en massa vävnad. Han tittade efter de stora blodkärlen, för om de skulle skära i honom så kan det vara bra att veta hur bölden ligger i jämförelse med dem...och den låg över dessa kärl. Han berttade att knölen låg så dumt till om det var så att de skulle behöva skära i honom, för där knölen sitter går det en massa nerver, och om de råkar skära av en nerv så kan han drabbas av ansiktsförlamning bla. Fy fan, tänkte man då, det där vill jag inte höra nu!
Tillbaka till veterinären igen. Hon sa att de skulle behålla Kaxe underdagen och skicka honom till operation. De ville ta vävnadsprov på honom för att utesluta cancer....


Vi lämnade lilla gubben i Skara. Wilma fick leka lite på lekplatsen utanför veterinären, innan vi åkte hem.




Väl hemma skulle jag då försöka att sova, eftersom jag skulle jobba natten som kom.... j, vad det gick bra! Första försöket stannade jag i sängen i två timmar. Jag låg och vred och vände mig....Missan kom in och la sig på mig och spann så högt så. Sen skulle hon ner under täcket.. Kaninerna väsnades, allt det här som jag brukar vara van vid, men som nu störde mig. Så kom jag på att jag skulle byta på kaninerna idag. Och det där kunde jag inte släppa, så efter en stund gick jag upp och städade i buren. Sen kunde jag nog sova....Eller hur! Då hade ju klockan blivit halv fyra och veterinären hade inte hört av sig. Då gick ju tankarna här...Tänk om de skurit fel, är han ansiktsförlamad nu? Har han cancer? Kommer han att överleva det? Efter fem ringer de äntligen! Kaxe mår bra! Han har fått ett drän, för de hittade lite varklumpar här och där i knölen, och hoppas nu på att det är en infektion. Klockan var så mycket, så Tommy fick lämna mig i stan, innan han åkte för att hämta Kaxe. Men så länge man vet att han mådde bra, kunde jag sluta oroa mig. Helt otroligt hur mycket man förstör för sig själv genom att oroa sig och tänka det värsta. Varför då? Jag kan ju inte göra ett dugg åt det, och inget hjälper över att man blir så orolig, men ändå blir man det...
Kaxe går nu inte på antibiotika. Men han får smärtstillande om vi tycker att han behöver det.... Knölen har minskat i storlek, och lite har ju kommit ur den....så jag hoppas att det var en infektion!


När Wilma sett dränet så frågade hon "Har Kaxe en klubba där?" Nix, det är ett rör fick hon som svar... "Jaha, ett sugrör?" Svarade tjejen då. Hon är ju för go....men det ser ju nästan ut som en liten klubba :)

Som sagt, jag har inte gjort många knop denna helg! Men nu är jag ledig tills på onsdag, så jag ska måla ett par muggar, En nalle med en skylt, och i skylten ska namnet på personen stå...


En kul liten hobby :)

Sen ska jag ta och leka en massa med Wilma, för det har jag ju missat i tre dagar!!!!! Och i morgon ska jag pyssla ordentligt om alla vovvarna! Vet inte hur Tommy har aktiverat dem i helgen...men det märker jag väl....

Nu ska jag ta mig en kaffe och en rök, och sen blir det visst en film här, Lilo & Stitch 2....det blir sköj :)Ha det gött! Kramen!

Kommentarer
Postat av: Teija

Hej

Som jag höll andan när jag läste denna blogg till slutet :) Visste ju inte vad som hänt med Kaxe där hos vet. Men tur att de kunde dränera så den iallafall är mindre och så hoppas vi att den försvinner för gott. Håller alla tummisar:)



Förstår att du ej kunde sova... Vem skulle kunnat!!??

Må så gott nu. Ta hand om varann.

Kram Teija & vovvarna

2008-12-01 | 19:32:05
URL: http://fevites.se
Postat av: Sandra

Ja usch vilken dag... jag förstår att du blir orolig även om det inte finns något att göra åt saken, man kan inte bli något annat när det gäller våra älsklingar! Hoppas att allt ordnar sig nu!



Kramar från Sandra

2008-12-01 | 22:43:00
URL: http://www.123minsida.se/versace
Postat av: Alexandra

Hoppas bölden minskar mer å mer nu när dränage är på plats =)det var en rejäl kula han hade på bilden...så gott att han va så duktig hos vetten, då blir man lite extra stolt. Å så fin mugg du gjort :P görsöt. Kram

2008-12-01 | 23:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: