Veterinären har ringt.

Äntligen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Veterinären ringde strax efter 13...så jag har väntat! Jag har lekt med Wilma..men den där riktiga glädjem har inte funnits idag. Vi har målat...men det har vart tungt...har inte haft lust att göra något alls..samtidigt som jag vill göra något för att få tiden att gå...
Hur som helst...veterinären..eller rättare sagt skötaren, ringde och berättade att Kaxe är lite piggare. Han är inte så vinglig, han går rakare. Men när de tar en godis framför huvudet åt höger och vänster så följer inte huvudet med riktigt åt höger. Ögonen hänger inte med åt höger håll...Han reagerar inte lika mycket på höger sida....Men det hade ändå blivit förbättringar på honom! Och det är ju super bra! Han äter bra, och han dricker bra. Just nu så ska de inte röntga nacken, för de ska se om han fortsätter att bli bättre med smärtstillande för huvudet. Jag bad dem röntga nacket för att vara på den säkra sidan, men det ville de ej. De sa att om en läkning är på börjad, och han nu visar att han blir bättre, så vill de inte söva honom för att röntga nacken, för då kan de när han är så avslappnad förstöra det som redan börjat läka...
Jag får inte hem honom idag.....inte idag heller! Det här är inte rättvist!!! Jag vill hälsa på honom...men då gör jag det bara värre för honom...då kommer han kanske börja sakna mig en massa sen när jag går...för hans skull är det kanske bättre att låta bli....men det här är riktigt elakt...ush! Vara utan sin hund på detta sätt???? Tiden den står stilla...nu ska jag behöva vänta tills i morgon...och det är ju inte säkert att han kommer hem då heller....men det tänker jag verkligen hoppas på!!!! Det måste han bara göra!
Han är ju bara valp! Varför ska en liten valp behöva vara med om detta??? Det är ju ren J-V-A OTUR!!! Jag har lust att rycka loss den förbaaskade stolpen!!!!!
Jag ska jobba natten som kommer (kommer bli en lååååång natt) Så nu ska jag försöka sova. Inte lätt med alla dessa tankar som far runt, runt i skallen på en. GUD vad jag längtar efter hans blöta puss....och få krama om den lille gosingen nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
image857

Kommentarer
Postat av: KANDI

söötis

2008-04-07 | 14:52:42
URL: http://KANDIsmode.blogg.se
Postat av: Jasmine

Haft en bra dag? :)

2008-04-07 | 15:04:14
URL: http://assmine.blogg.se/
Postat av: carina

Lilla gubben,får hoppas att allt blir till det bättre nu,e ett gott tecken att det har blivit förbättringar i alla fall. Förstår er längtan efter honom o det känns jobbigt när man inte kan hälsa på. Vi hade inte heller fått hälsa på Lilleman om det inte vore för att han åt så dåligt,men fy vad tungt det var att behöva åka därifrån igen o lämna honom. Nu håller vi tummarna för Kaxe att han snart e bra o får komma hem till er igen.
Kram

2008-04-07 | 15:04:57
URL: http://www.hundligan.zoomin.se
Postat av: monika

Hejsan,nyss hemkommen från P-mötet..O,vad jag blir glad..du ska se att detta ordnar sig med lille Kaxe..bara han får sin tid att läka ..och att han får vara kvar även att ni längtar så in i vassen..ha det gott ,tänker på er..massor av tröstekramar från oss..:-)..

2008-04-07 | 17:57:30
URL: http://extraedition.cybersite.se
Postat av: Nancy

Ohh, ja det är inte kul när det händer ens nära, kära något, hoppas han piggnar till snart, det är jag övertygad om. Du vet ju hur det är med barn när de får hjärnskakning, de behåller dem under observation under ett dygn, säkert detsamma för kaxe. Kramis,,,,

2008-04-07 | 21:51:10
Postat av: Teija

Hej!
Alla positiva nyheter är ju bara bra att få. Du ska se att allt ordnar sig till det bästa. Och så är han ju under uppsikt hela tiden om något skulle hända.
Jag har aldrig varit med om detta men kan tänka mig att det är ett rent helsike! Att inte få hem hunden, att inte kunna krama o pussa på honom...
Såååå söt han är.
Många varma bamsekramar till er från oss.

2008-04-08 | 08:29:08
URL: http://teija.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: