080415 Återbesök hos veterinären.

Idag var vi hos veterinären med Kaxe. Han väger nu 42 kg... De tyckte att han har blivit mycket piggare och gladare. Hans ben hänger med på ett annat sätt, han har fortfarande svårt att vrida huvudet åt höger, men det kommer att ta ett tag innan han blir helt återställd. En månad kommer vi få vänta tror veterinären. Jag ska gå med honom i sele. Han ska inte busa, hoppa, leka...men annars ser allt finfint ut!!!!! UNDERBART!!!!! Vi ska dit den 29:e igen för att kolla så att allt läker som det ska.
Wilma väntar på veterinären.
image879

En som jobbar kramar om Kaxe lite.
image880

Sara, Kaxes veterinär, Kaxe blev jätte glad när han såg henne.
image881

Tittar lite på tänderna...
image882

och ögonen...
image883

Och lyssnar på hjärtat.
image884

Allt är bara FINFINT!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag och Wilma åkte till Karro och Björn på eftermiddagen. Tarzan var med och busade med Gunde.
Wilma och Björn läser Bamse.
image885

Karro och Tarzan myser!
image886

Så passar vi ju såklart på att åka fyrhjulingen....mycket roligt!!!!!!!!!!!!!!
image887

Tommy kom hit efter jobbet...och han fick ju såklart oxå plats...finns det hjärterum så.....
image888

Wilma ger tummen upp...hjälm ska man ju såklart ha!
image889

Jajjamen! Så här ska det se ut :)
image890

Här är en annan liten gosing!
image891

Ta mig då om du kan!
image892

Det är fegt att ge sig på nån som är mindre än en själv!
image893

Ja,ja...vi busar då.
image894

Trazan i full fräs..
image895

image896

Wilma plockar blommor till Karro.
image897

Jaha...det var det det..... Nu ska jag ut och gå med Kaxe. Han ska fortfarande gå i sele, nån kilometer ett par gånger per dag. Så att han inte blir rastlös och vill busa, men ändå så att han får vila mycket.... Ja...det är inte lätt att vila och ta det lugnt när man är 5 månader!? Sen ska jag ta hand om mina gosingar Bosse och Baron oxå. Får se om jag slänger upp mer foton sen... Ville få upp lite om Kaxe nu när jag vart "borta" över helgen. Så att ni vet hur bra allt går.
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Karolina

Bra att Kaxe kommer bli återställd. Man får tacka för besöket. Gunde var trött efter buset med Tarzan. Syns på simmet imorgon. Kramar från Karro, Björn och Gunde.

2008-04-15 | 19:40:16
Postat av: Monika Nilsson

Hejsan..så glad jag blir ..härliga Kaxe som bara blir bättre o bättre..Tarzan är för härlig ,nästan så man blir sugen på en sån där liten krabat..-)gillar honom skarpt !!...har gjort en liten saga på hemsidan igår..om träsktrollet till Wilma,hahhahah inte skrämas alls..har också bytt skepnad på hemsidan..:-)ha em fortsatt bra dag..Kramisar från oss..

2008-04-15 | 20:09:40
URL: http://extraedition.cybersite.se
Postat av: Nancy

Ohh, så skönt att höra av er, läser ju bloggarna mina varje dag och tänkte snart ringa när jag såg att ingen blogg vart skriven sedan den 11/4, skitlängesedan ju,,,,*skämt åsido*
Härligt att han är på G tillbaka Kaxe, såååå himla härliga kort på Wilma, charmtrollet. *smile*
Här längtar jag ihjäl mig nu efter mina killar, ALLA! På torsdag hämtar jag dem vid tåget, YIPEEEEE!
kramis till er....får ses snart, men mycket nu när jag börjat jobba. Men är ledig helger....*L*

2008-04-15 | 21:07:38
Postat av: Jenny

Wilma ser ju nästan ut som en alien i hjälmen.

2008-04-17 | 21:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: