080410 Kaxe kryar på sig!

Idag kom syrran hit och hälsade på.
Wilma ville leka kurragömma...här har hon gömt Karro...jag undrar vart hon kan vara ?!
image862

Två busfrön tror jag minsann....
image863

Kaffe är ju aldrig någonsin fel..
image864

Sen tog vi en promenad till grusgropen. Tyckte det såg lite kulig ut...en stor sten med mossa...och en liten tall...
image865

Karro och Wilma bakar kaka...Baron vilar lite..
image866

Hej och hå!!!! Uppför är tungt...
image867

Men nedför går det lätt...Wilma har inte kommit upp riktigt än...
image868

Baron sprang upp igen...det är fart i gubben ändå :)
image869

Lite senare gick jag runt huset med Kaxe. Han är mycket piggare idag. Han små travade lite sakta brevid mig, självmant då. Så det är ju en super bra framfart! Han piper väldigt mycket, men jag undrar jag om det är för att det gör ont...det verkar mer vara som att det är för att han äter medecin. De känner ju av smärtstillande, han känner en känsla i kroppen av det, som han inte är van vid...
Nu ska jag försöka visa er hur han mår idag...
På detta kort har han gått i en båge till mig, åt höger, och han är snart framme. Som ni ser går han mot höger, han tittar på mig, men nacken vill han inte böja. Han är stel.
image870

Så här ser han ut när han går. Huvudet "hänger" han med så här nästan hela tiden då han går eller står. Ser nästan ut som att han är påväg att nosa i backen...Sitta funkar bättre. Då håller han huvudet ganska normalt.
image871

Här står han still, ni ser huvudet...det "hänger".
image872

Här fick han sen syn på något kuligt och lyfter upp huvudet en kort stund. Men han lyfter det inte super mycket...
Här vrider han faktiskt även nacken lite åt höger!
image873

Men vilken skillnad på idag och igår! Han är så mycket gladare, och tycker det är roligt att få komma ut och ta ett par steg! Det har han inte velat innan. Och så fort man har stannat har han satt sig ner. Idag stod han säkert en, på sin höjd en och en halv minut på gräset innan han satte sig! KANON BRA!!!!!!!!
Kela är det bästa som finns, den allra bästa medecinen tycker både jag och Kaxe :)
När jag gosat med Kaxe tog jag och Tarzan en promenix. Vi skulle busa i grusgropen, men det blev en skogstur..
image874

Sen gick Tommy ut med Bosse. Och då gosade jag med Kaxe i mängder!
Här ligger lilla Baron och myser...han har ingen aning om att jag nu ska lämna datorn, för att shamponera honom :) Stackars liten....det finns ju inget värre än att bli blöt! Men...fäller man så som han gör...ja, då blir det till att schamponeras med massa balsam, borsta och sen föna...och borsta igen :) Tillslut blir det nog bra för oss båda :)
Ha det gott allihopa!
image875



Kommentarer
Postat av: Yvonne o Frank

ÅHHHHHHHHHHHHH, vad härligt det är att vara inne här och läsa om era bravader, underbara bilder.
Men framfört allt att det går framåt för Lille Kaxeman. Han är nog snart återställd.
Kramizar från oss på Vena

2008-04-10 | 21:21:54
URL: http://www.123minsida.se/ackebers
Postat av: Teija

Hej!
Vilken härlig läsning det är idag här. Positivt och kul.Och det är ju skönt det :)
Det är så kul att läsa din blogg med alla fina bilder i.
Lilla Kaxe...så söt han är. Det blir säkert bra tids nog, hans nacke.
Jasså, gillar inte Baron att bli badad??!!? hahahaha...
Fast det är kanske inte många vovvar som gillar det. Mina går gärna in i duschen men strax vill de helst vända ut igen :)
Konstigt egentligen, de kan bada i alla lerpölar men att bli duschade... Icke :))
Ha det nu så gott. Gosa lite extra på Kaxe från oss.
KRAM, kram

2008-04-10 | 21:58:12
URL: http://teija.zoomin.se
Postat av: Nancy

Vilka härliga kort, ja han ser lite hängig ut Kaxe, men det blir nog bra till slut,,,,kram

2008-04-11 | 10:46:05
Postat av: Monika Nilsson

Hahahah här har jag missat bloggen ser jag..underbara kort som vanligt...så roligt wilma har det med moster..och hundarna ser ut att trivas ute..härligt att Kaxe bara blir bättre..det tar nog sin tid detta ..ja ,han ser lite hängig ut..Hahahah Baronkortet i sandtaget,hihihi är väl för härlig !!!KRAMISAR.

2008-04-13 | 08:34:16
URL: http://extraedition.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: