080409 Kaxe är hemma!!!!!! JIPPI!!!!!

Veterinären ringde idag och gav mig den bästa nyheten någonsin...Kaxe får komma hem!!!!! Jag ringde Tommys jobb...inget svar...smsa: ring mig NU! Jag har ju dresserat även han så bra ;) Så han ringde på stört. Jag sa att han fick lämna jobbet nu, för nu hämtar vi hem honom!
Fick prata med veterinären först. Hon sa att han är fortfarande lite "gnällig", han är stel i nacken, och han är lite "förvirrad" fortfarande. Men det är på bättringsvägen. det kommer att ta tid att läka det här, men nu tycker de att det bästa är att vara hemma för honom.
Han har fått Rimadyl, som han ska ta i 8 dagar. Vi ska bara rasta honom, och då i sele. Nu ska han bara vila. Vilken han oxå gör. Han vill inget annat.
Så här skrev veterinären:
När Kaxe kom till oss hade han mkt ont i nacken och var förvirrad efter närkontakt med ett järnrör. Han har aldrig visat neurologiska bortfall men har verkat lite förvirrad och gnällt till, speciellt då han vrider nacken åt höger. Smärtlindring har satts in på Kaxe och han svarade mycket bra på detta initialt. Sedan tyckte vi att tillfrisknandet avstannade lite och då beslöts om en röntgen av nacken. Inget onormalt kunde hittas på röntgen vid detta tillfälleså kaxe får gå hem på fortsatt vila och smärtlindring. Kraftigt trauma mot muskler och skelett tar tid att läka och kan man inte hitta någon mer förklaring till smärtan på röntgen mår han ju bäst hemma under sitt tillfrisknande.
Vi ska tillbaka den 15:e för kontroll. De vill ha han under uppsikt, för att se så att han blir friskare och bättre.
Det blir inte klickerkurs eller utställning som vi hoppats på, men vad gör det???? Kaxe är ju hemma nu!!!!!
Vilken lättnad! Nu är han här hos mig, och jag kan gosa med honom i mängder!!!!!
Veterinären sa till mig att inte glöma bort att detta var en ren olyckshändelse. Jag ska inte vara rädd för att ha honom lös här hemma igen. Han måste få vara hund. Men inte än på ett tag...nu får han ju inte busa...
Själv är jag SÅÅÅ trött nu. Jag tror att jag har gått och spänt mig...det börjar nog släppa nu...för det känns som att jag inte har ork annat än till att sova just nu...
Bosse hälsar Kaxe välkommen hem!
image859

Matte kelar med gosingen...oj va härligt...detta har man SAKNAT!
image860

Härlig bild....Kaxe är ju där :) HEMMA!!!!!!!!!!
image861

Kommentarer
Postat av: carina

Å vad gott att han e hemma igen o att allt har gått så bra. Det kommer fler utställningar att gå på så dom hinner ni allt med,huvudsaken e att Kaxe blir helt återställd ;)
Kram på er

2008-04-09 | 18:59:57
URL: http://www.hundligan.zoomin.se
Postat av: monika

Äntligen Kaxe är du hemma,..så fin och söt du är...OOO va glad jag blir, och vad GLADA ni är att få hem lille Kaxegubben idag.ja nu får ni alla
sova gott när Kaxe nu är hemma hos er.Nu kommer detta att läkas ,sedan är allt som vanligt..med bus me "bröderna "...Härligt !!!
Kryapå dig hälsningar och bamsekramar till er alla från oss..vi hörs:-))

2008-04-09 | 19:10:00
URL: http://extraedition.cybersite.se
Postat av: Marie Eran förra grannen i häggetorp i tibro

Hej Camilla. Va skönt att lille Kaxe har fått komma hem.. =) ser att ni har kvar sköningen Baron. den hunden saknar man kan ja lova..
saknar er oxå..
Ha det gött.. Kramar marie o alla hundar.

2008-04-09 | 19:41:30
Postat av: Camilla

hej marie...hoppas att du läser detta. Va roligt att du hittade hit! Har du nån hemsida eller blogg? Så jag kan nå dig, och titta på de hundar som du har nu? Kram Camilla

2008-04-09 | 20:04:24
Postat av: Karolina

Skönt att han fick komma hem Kaxe. Syns imorgon. Kramar från Karro

2008-04-09 | 21:02:41
Postat av: Teija

Skönt att höra att allt nu är som det ska hemma hos er. Vilken lättnad det måste vara för er nu.
Vilken sötnos han verkar vara, lilla Kaxe. Underbart foto på honom och Bosse.
Må så gott nu. NJUT!!!
Kram

2008-04-09 | 22:39:29
URL: http://teija.zoomin.se
Postat av: Alexandra

Så fiiin han e Kaxe :) å nu är han hemma där han ska vara. Ja du nu sover vi som grisar inatt du å jag HAHAHAH när spänningarna släpper. Klart hälsa går före skönhet ;) utst hinner vi med, vi har ju tiden framför oss. Ser antydning till ett par sexiga backlegs på första kortet hihihhi e det moffas spiror? Kan se vart Greta fått sina ifrån hahahhhaha. Ta hand om dig nu..njut av Kaxe å ha det så bra. Kikar snart in igen å ser hur han kryar på sig :) Kram

2008-04-09 | 23:29:22
Postat av: Nancy

Ohh, vad härligt att han fått komma hem, gosa från oss med. Idag åker Fredde med killarna upp till Kalix, de ska vara där i en vecka, snacka om att jag kommer att sakna dem....kram

2008-04-10 | 11:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: