080406 Tarzan är i stallet...och Kaxe hos veterinären....

Idag ringde jag Skara jourveterinären. Fick en tid för Kaxe 15.30. Vänta en hel dag.... Jag och Wilma tog med oss Tarzan, och hängde på Jenny som skulle till Lady.
Wilma hittade alla tunnor med foder till hästarna...morötter norpade hon ett par och gav hästarna :)
image834

Tarzan tyckte om stallet...än så länge...
image835

Men sen fick han syn på hästarna i hegen...och då såg han inte lika fridfull ut :)

image836

Herre gud! Så liten jag känner mig!!!!
image837

Bäst att hålla sig en BRA bit bakom....
image838


image839

Lilla prinsessan traskar omkring i skogen...hon är en riktig skogsmulle hon :)
image840

Jenny, Lady, Rasmus och lilla Tarzan..
image841

Påväg till stallet sa Wilma att hon var en riktig häst-tok :) Och den tror jag på :)
image842

Det sissta så va inte hästarna lika farliga för Tarzan....lite respekt hade han för dem...men det ska man ju ha så...
image843

Sen åkte vi hem...klockan hade gått..så nu bar det iväg till Skara. Kaxe var lugn i väntrummet (vilket inte var så konstigt med tanke på huvudvärken som han garanterat har...)
Vi fick vänta riktigt länge. De va en annan hund som det tog tid med...så det var bara att vänta. Vi var ute en sväng, och Kaxe satt ett par minuter och tittade på ett par duvor...Sen gick vi in igen...och väntade...
Jenny och Kaxe.
image844

Sen kom veterinären. Hon kollade alla hans reflexer...och de var bra. Han verkade lite stel i nacken, och har givetvis ont i huvudet. När jag gick fram och tillbaka med honom så drog han sig mot höger, han har från och med idag fått geggiga ögon, och det mesta är på höger öga. Och när han sprang in i stolpen så kom det lite blod ur höger näsborre... Så han ska få smärtlindring, och blir han inte bättre i sin gång, nacke osv. Så ska de röntga nacken på honom. Det kan vara en sträckning, det kan vara svullet...det kan vara något annat.
Så min underbara Kaxe fick stanna kvar hos veterinären!? Ush, vad sånt är jobbigt!!!!! Så sitter man här hemma och klandrar sig själv för att jag inte åkte igår....varför???? Jag kan inte ens svara på den frågan nu?!
Jag hoppas att det inte är något allvarligt fel med honom. Jag saknar honom i mängder! Och jag kommer att gå på nålar tills de ringer mig någon gång mellan 13 och 14 i morgon....
UNDERBARA Kaxe...måtte du bli bra! Matte älskar dig i mängder!!!!!!!
image845

image846
Tack Jenny, Karro och Björn! Ni är underbara!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Nemen Oj...va tvungen å kika tebax i dagboken. Hoppas det går bra nu förstår din oro, fy så jobbigt. Men nu är han på rätt ställe och blir omplåstrad. Inte klandra dig själv.. olyckor händer och det är lätt att va efterklok. Jag VET för jag har vart efterklok många gånger. Stor tänker på dig kram // Sandra

2008-04-06 | 21:46:57
URL: http://www.walkoflife.se
Postat av: carina

Stackars er,men nu kommer han ju under uppsikt o dom kan kolla vad det e med han. Vet själv vad hemskt det e att lämna dom o sen åka därifrån o sen känns det som evigheter innan veterinären ringer,man vill ju veta hur det e med sin hund. Håller tummarna hårt här hemma.
Många kramar till er alla

2008-04-06 | 23:13:34
URL: http://www.hundligan.zoomin.se
Postat av: monika

Hej Camilla ,kikar in här efter att kommit från jobbet..var bara tvungen att läsa om hur det var mera,med lille Kaxe...Inte ska du klandra dig..man tror ju att det ska bli bättre...Och nu är han i god vård..Klart att han blir bra!!Tänker på er mycket..Kramar om i massor..vi hörs.( härliga bilder på dina kära.)

2008-04-07 | 08:16:31
URL: http://extraedition.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: